Profesjonaliści w reklamie Radzą i podsuwają pomysły

Skip to content
  • Strona główna
  • O nas

Marka w ujęciu produktowym i korporacyjnym

9 grudnia 2010TechMediaMarka

Marka stanowi zestawienie elementów takich jak symbol, napis, nazwa, wzór, kompozycja kolorystyczna, itp., które mają na celu wyróżnienie określonego produktu od produktu konkurencyjnego. Dzięki marce konsumenci identyfikują dany wyrób i utożsamiają go z określoną firmą.

Elementy marki stanowią o wizerunku produktu. Szczególnie należy zwrócić uwagę na następujące elementy:

  • Nazwa marki – może być stworzona w ten sposób, aby sugerowała nabywcy pewne skojarzenia np. nazwa pasty do zębów Colgate Herbal sugeruje, że produkt zawiera w swoim składzie substancje ziołowe, nazwa środka przeciwbólowego Apap Noc sugeruje porę stosowania. Jednak nazwy mogą nic nie oznaczać i z niczym nie kojarzyć się nabywcy. Natomiast ważne jest by nazwa była krótka oraz łatwa do zapamiętania, gdyż składa się ona na wizerunek marki.
  • Znak graficzny (logo) – jego zadaniem jest kształtowanie wizerunku marki. Ułatwia on proces identyfikacji wśród klientów, zwiększa rozpoznawalność i dostrzeganie przedsiębiorstwa. Odpowiednie i przemyślane logo spowoduje, że firma może być odbierana przez konsumentów w sposób niebanalny, a zarazem oryginalny.
  • Slogan (hasło)– jest to krótka sentencja, która powinna być łatwa do zapamiętania i kojarzyć się z określoną marką. Slogan zazwyczaj pojawia się w reklamie. Rozszerza znaczenie nazwy.
  • Opakowanie – bierze udział w kreowaniu marki. Nie stanowi jedynie zewnętrznej osłony produktu. Jego głównym zadaniem jest zwracanie uwagi na określony produkt, wpływa na atrakcyjność towaru, a co za tym idzie na zwiększenie sprzedaży. Dobrze zaprojektowane opakowanie umożliwia wyróżnianie się spośród firm konkurencyjnych.

Markę wykorzystuje się do realizacji dwóch głównych celów:

  • Identyfikacji produktu – wszystkie elementy marki powinny być dopasowane w taki sposób, aby produkt był charakterystyczny dla określonej firmy.
  • Wyróżnienie spośród konkurencji – produkt powinny charakteryzować takie cechy, które będą go wyróżniały spośród produktów homogenicznych należących do firm konkurencyjnych. Specjaliści przeprowadzają badania wśród potencjalnych klientów w celu zidentyfikowania ich potrzeb, aby wyroby wprowadzane na rynek spełniały ich oczekiwania.

Dzięki marce firmy kształtują własny wizerunek, który będą wykorzystywały przez kolejne lata w trakcie swojej działalności. Inwestycja w markę powinna być rozważna i przemyślana, a jej kreację najlepiej powierzyć specjalistom od kreowania wizerunku firmy i marki. Marka powinna zawierać charakterystyczne cechy dla danego przedsiębiorstwa, aby jego produkty wyróżniały się  spośród wielu na rynku. Każda marka powinna kojarzyć się nabywcy z dobrymi jakościowo i atrakcyjnymi produktami, aby chętnie nabywali oni towary danej marki. Również powinna ona kojarzyć się z pewnymi korzyściami jakie oferuje swoim klientom przedsiębiorstwo produkujące dany wyrób. Marka ma znaczący wpływ na atrakcyjność produktu.

Korzyści dla producenta wynikające z posiadania silnej marki:

  • Przyczynia się do maksymalizacji zysków.
  • Ułatwia wydłużanie linii produktów, co oznacza, że nowy produkt tej samej marki ma większe szanse na akceptację przez konsumentów.
  • Silna marka powoduje, iż w przypadku podwyżek klienci łatwiej akceptują wyższą cenę danego produktu.
  • Klienci łatwiej i szybciej rozpoznają produkt znanej marki na rynku.
  • Konsumenci podejmują decyzje o ponownym zakupie tych produktów.
  • Buduje wizerunek i obraz przedsiębiorstwa na rynku.

Dzięki dobrze wykreowanej marce przedsiębiorstwo może zyskać przewagę nad konkurencją. Oznacza to, że specjaliści od marketingu mają za zadanie stworzenie takiej marki, z którą nabywca będzie się utożsamiał. Powinna ona kojarzyć się konsumentom z pewnymi korzyściami oraz cechami charakterystycznymi jedynie dla tej marki, aby mogli oni łatwo odróżnić ją od marek konkurencyjnych firm.

korzyści z marki, kreowanie marki, logo, marka, marketing, reklama, składniki marki, wizerunek firmy, znaczenie marki

Post navigation

← Podział reklam Strategie wprowadzania nowego produktu na rynek →

Ostatnie wpisy

  • Słodycze reklamowe w restauracjach – drobne dodatki, które robią różnicę
  • Słodycze reklamowe w opakowaniach typu flow pack
  • Herbata reklamowa do picia w biurze
  • Funkcjonalność drukarki zebra gk420
  • Balony z nadrukiem niezastąpioną promocją dla firm
  • Breloki reklamowe i konkursy firmowe
  • Kolektory danych na rynku gospodarczym
  • Tanie rozmowy w koszty firmy
  • Sportowe gadżety dla dzieci
  • Ceramika reklamowa z Twoim własnym projektem
  • Gadżety reklamowe dzisiaj
  • Długopisy reklamowe z możliwością wyboru
  • Krówki reklamowe a inwestycja
  • Skanery kodów kreskowych do magazynów
  • Skanery kodów kreskowych przydatne w każdej firmie handlowej
  • Kubki reklamowe w marketingu producentów napojów gazowanych
  • Drukarki etykiet – lepsze profesjonalne?
  • Kasa fiskalna dla fryzjera – parametry
  • Agencja reklamowa oferuje torby i plecaki
  • Termiczne Kubki z logo
  • Fotografie na kubki z nadrukiem
  • Kasa fiskalna dla prawnika oznacza koniec ery ukrywania dochodów?
  • Kubki reklamowe promują portale muzyczne
  • Drukarki fiskalne przy sprzedaży popcornu
  • Kubki reklamowe dla pracowników
  • Kubki z nadrukiem dla dzieci

Kategorie

  • Drukarki etykiet
  • Drukarki fiskalne
  • Gadżety reklamowe
  • Kasy fiskalne
  • Kolektory danych
  • Marka
  • Marketing
  • Odzież
  • Prezenty
  • Reklama
  • Skanery kodów kreskowych
  • Usługi
  • Strona główna
  • O nas