Balony reklamowe – wzornictwo i kolorystyka

Balony reklamowe

Balony reklamowe

Gadżety reklamowe są obecnie bardzo popularne. Promują one firmy, instytucje, organizacje czy fundacje, a także postawy, idee, wartości, itp. Promocja ta odbywa się w interesujący, z punktu widzenia przeciętnego człowieka, sposób. Aby gadżety te były maksymalnie ciekawe, nadrukowuje się na nich rozmaite treści. Treści te są nawiązaniem do marki oraz jej oferty, ale jednocześnie powinny być pozytywne i wywoływać pożądane emocje. Będą skutecznie odgrywać ową rolę, jeśli będą posiadać odpowiednią kolorystykę oraz wzornictwo.

Powyższą tezę najlepiej zobrazować za pomocą konkretnego przykładu. Balony reklamowe stanowią jeden z najpopularniejszych gadżetów wykorzystywanych w ramach działań marketingowych, dlatego ich przykład wydaje się być odpowiedni. Zaczynając od wzorów, jak wspomniano, muszą one być tak dobrane, aby jednocześnie nawiązywać do firmy i jej oferty, a także wywoływać u potencjalnych klientów pożądane emocje. Wzorem takim może być np. logo połączone ze śmiesznym hasłem, umiejscowione na interesującym graficznie tle. Dodatkami mogą być symbole produktów lub usług, które firma oferuje. Jako przykład podać można szkołę pływania: umieszczenie obok loga rysunku przedstawiającego człowieka płynącego jest skutecznym podkreśleniem usług, a także wywołuje pozytywne skojarzenia. Pływanie kojarzy się bowiem z odpoczynkiem, wodą, wakacjami, itp. Są to zatem pozytywne emocje, o których mowa wyżej.

Balony reklamowe mogą także być przygotowane w rozmaitej kolorystyce. Powinna ona spełniać dwa główne warunki. Po pierwsze pasować do koloru loga firmy, po drugie zaś przyciągać uwagę klienta. Pierwszy warunek jest łatwy do spełnienia, bowiem kolor loga bardzo łatwo umiejscowić na innym kolorze, który bądź będzie do niego zbliżony, bądź przeciwstawny. W drugiej opcji logo będzie lepiej widoczne. W jaki jednak sposób kolorystyka może przyciągać uwagę potencjalnych klientów? Przede wszystkim jeśli będą to kolory żywe, intensywne oraz będą kojarzyć się z panującą porą roku. Na przykład lato kojarzy się z kolorem niebieskim (woda, czyste niebo), a więc niebieskie balony reklamowe produkowane latem to bardzo dobry pomysł.